Sæsonen er i gang og jeg har kørt mit første løb i serien Dansk Super Kart som blev kørt i Thy. Det var både blæsende og koldt, men heldigvis var det tørt. Efter at jeg var flyvende i træning så tabte jeg lidt af min speed i både kvalifikation og løb. Jeg kvalificerede mig som nr. 3 og endte også finalen på en 3. plads, hvilket jeg er ret godt tilfreds med. En pokal i skabet og gode point til mesterskabet.
»Målsætningen for 2017 er vinder af DM og Dansk Super Kart«
Næste løb – Dansk Super Kart på Barmosen
Næste løb i Dansk Super Kart køres i Barmosen den 20. og 21. maj.
Som forberedelse til dette løb, var jeg i weekenden på netop denne bane og deltage i en anden racerserie som hedder Rotax.
Det kan være lidt svært at forstå, men ligesom i boksning så er der flere parallelle serier hvor den jeg kører er den hårdeste og den som både Team Danmark og Dansk Automobil Sports Union støtter op omkring og udskriver et rigtigt DM under DIF (Dansk Idræts Forbund)
ROTAX er en anden og alternativ serie, som er lidt mere hobby, men med fin konkurrence og masser af deltagere. Selve kartchassis er det samme, men motor og dæk er anderledes. Jeg deltog i klassen Junior og for at gøre det så svært for mig som muligt, så mødte vi ikke op til fredagens forberedende træning og jeg havde ikke nogen mekaniker med, men kun min far. Der var 32 kørere til start og det gik super super godt med en kvalifikation som nr. 4, alle indledende heat som nr. 2 og så finalen som nr. 1 – så endnu en pokal med hjem.
I motorsport har man 2 kendetegn, sin hjelm malet i eget design og nr på racer. Jeg har valgt farven orange som går igen på hjelm, kart og køredragt og nr. 99.
Mig der fører løbet foran en af mine største konkurrenter – Malthe Jacobsen
Blå himmel og racerløb, her er det mekanikere og trænere som holder øje. Min mekaniker Franz står i midten med de hvide solbriller.