Vi var rejst til Finland hvor dette års verdensmesterskab skal afholdes. Løbet blev kørt på Mika Salo Circuit, hvor der var bygget en stor forlystelsespark op omkring. Mega fedt sted.

Vi rejste til et løb der var bevet arrangeret på samme bane, og selvfølgelig var hele verdenseliten der. Alle skulle have mest muligt kørsel på en bane der normalt kun bliver brugt til udlejningsgokart. Jeg deltog i løbet med det svenske team Ward Racing, som er steppet lige over det team jeg normalt stiller op for. Det var super professionelt, og vi havde 2 rigtig gode testdage op til løbet, hvor jeg lærte en masse og havde rigtig god speed.

»Målsætningen er at være blandt top 15 blandt verdens bedste«

Vi startede med træning allerede om tirsdagen, hvor teamet havde lejet banen en dag, så vi kunne være endnu bedre forberedt. Målet var at få en masse omgange for at lære banen, så vi var klar til torsdag hvor træningerne til selve løbet gik igang. Jeg var mellem 0,1 – 0,2 sekund efter de hurtigste, men vi var fuldt ud tilfredse da jeg aldrig har kørt på banen før. Der blev nemlig afholdt en afdeling af EM i 2017, hvor mange af mine nuværende konkurrenter også deltog.

Onsdag var en hviledag før løbstræningerne blev skudt igang torsdag. Vi blev opdelt i grupper da vi var ca. 80 deltagere fra hele verden. Træningerne blev både kørt i regnvejr og tørvejr, hvilket var super fedt, fordi jeg var hurtig i begge vejrforhold. Jeg sluttede alle træninger indenfor top 5 i min gruppe. Vi var super tilfredse og ikke mindst, ekstremt klar til at lave et godt resultat i løbet.

Men et godt resultat skulle det heller ikke blive til den her gang. Løbet gik mildt sagt af h til. Vi havde problemer i vores warmup, men fandt fejlen og tænkte ikke mere over det. Jeg når desværre kun 3 omgange i tidtagningen, da min motor sætter sig og jeg må udgå. Det betyder at jeg var blandt de sidste da jeg ikke havde nogen hurtig tid. Samtidig gav det også en startplacering som en af de absolut bagerste til alle de indledende heats. Der skulle kæmpes, men flere motorproblemer fulgte og jeg gennemførte kun 1/4 løb. Nok det dårligste resultat nogensinde, men vi fik afklaret at med det rigtige grej og setup, er jeg blandt de hurtigste i verden.

Tak til sponsorer og samarbejdspartnere

Endnu engang mange TAK til alle mine sponsorer, som er med deres logo i bunden herunder. Uden dem var det ikke muligt.

Der arbejdes stadig på flere sponsorer, der er fortsat plads til reklamer på gokarten. Husk at kontakte mig, hvis du ønsker reklame, udstilling eller andet jeg kan gøre for dig.

Bastian Buus

Et onboard billede fra en af de mest spektakulære gokartbaner i verden

Thy

En aftentur på banen hvor et mindre uheld tidligere har sat sine spor

Thy

Et Screenshot af livetimingen fra en af træningerne

Partnere

Porsche
Würth
Autocentralen
Middelfart Sparekasse
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Brun & Hjejle
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Andersen Biler
Sparnord
MB Tømrer Snedker
Slotssøbadet
Adtention
BeFree
Klokholm Automobiler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Easyfood Danish Bakery
Kjær Biler A/S
Malerfirma Vagn Poulsen
Jens Buus Biler
Panduro Ejendomme
Brands of Scandinavia
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
PR3
Autoproff
Qpet
Agenda Advokater
NCG Finans
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Techno
PR3
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Jens Buus Biler
Translate »